Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Leveranciers van zaai, plant en pootgoed

5 plaatsers

Ga naar beneden

leveranciers - Leveranciers van zaai, plant en pootgoed Empty Leveranciers van zaai, plant en pootgoed

Bericht van Linder 2010-12-05, 03:53

We kunnen hier een mooie lijst creeëren van adressen, maar ook (goede en slechte) ervaringen uitwisselen. Het is natuurlijk overbodig te zeggen dat je, war je ook besteld goed stil moet staan bij wat je wilt telen en of dat een goed idee is waar je zit.

Voor bomen en struiken is er www.batterijen.nl , natuurlijk is een bezoek aan te raden voor je wat koopt, maar als je weet wat je wilt, of om je te orienteren is de website wel handig. Ze sturen ook plantgoed op als je zelf geen mogelijkheid hebt om vervoer te regelen.

Ook is er fruittuin.com, een visuele website met een ruim aanbod groot en klein fruit, ze hebben een aantal planten die niet overal worden verkocht. Let wel dat fruittuin.com alle boompjes vrij kort op de stam snoeit.

Een bekende is natuurlijk de bolster, al jaren de grootste leverncier van betrouwbare, biologische zaden en pootgoed. Op www.bolster.eu

Voor zeldzame gewassen kunnen je terecht bij vreeken's zaden handel, maar wees er wel op tijd bij, ieder jaar wordt er weer meer besteld en zijn er meer werknemers nodig om de bestelling te verwerken, wat meestal niet helemaal lukt. www.vreeken.nl

Lusthof.org bied geregeld ook leuke dingen aan,

De www.wieringerakker heeft ook meestal wel iets leuks op dat moment, wieringerakker.nl

Deze ken ik niet, mar pascal wees er op het oude forum ook op:
www.denieuwetuin.be

Voor notenbomen kun je bij de acht plagen terecht:
www.achtplagennuts.nl

Op www.groenetakken.nl kun je boomstammen met oesterzwam en shitake bestellen. Eetbare paddestoelen die hout verteren vormen een leuke aanvulling op de diversiteit van je systeem.

Via www.nationaleproeftuin.nl is een zadenruilproject opgezet. Sommige mensen raporteren zaden die niet echt productieve planten opleveren, dit zal vooral bij families zoals de kruisbloemigen (brassicacea, kolen en rapen) en komkommerfamilie (cucurbitea, pompoen, meloen, courgette) snel voorkomen.

wie weet nog leveranciers, of wie schrijft hier een hun ervaringen op met een van deze leveranciers?


Laatst aangepast door Linder op 2011-08-14, 19:27; in totaal 1 keer bewerkt
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

leveranciers - Leveranciers van zaai, plant en pootgoed Empty whoei,

Bericht van Linder 2011-02-24, 01:15

ik heb weer een mooie gevonden, ik was er helemaal mee in mn sas, bounce

www.dehistorischegroentenhof.nl

Een website van een zadenleverancier met vergeten groente pakketten. Leuk om een andere optie te hebben behalve vreeken, en deze is geloof ik iets exclusiever, allerlei topchefs kopen er hun groenten.

10 euro voor een pakket met 6 soorten zaad, met prikkelende namen als
Middeleeuwen in de Stoofpot - Groenten uit donkere tijden
Wild en Winterhard - Altijd voorradig, eten wat de natuur biedt.
Kostbare Herinneringen - Kardonzen, Zeeuwse Zeempjes of Hamwortel.
Ad Gustum: De Romeinse Maaltijd - 2000 jaar geleden op de menukaart!
Onbekend..., zeer bemind! - Met oa Witte krootjes, Rattenstaartjes, Zwarte Mosterdkool en Spaanse
Kastanjewortel
of
Culinaire Geheimen der Inca’s
Oud-Slavische eetgewoonten
Aziatische Parels

en
De Smaak van Weleer

Hier een artikel over de middeleeuwse stoofpot met slobberkool, hmmm...
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

leveranciers - Leveranciers van zaai, plant en pootgoed Empty http://homegreen.nl/

Bericht van edgerunner 2011-02-25, 00:51

Ik denk dat ik hier m'n paddenstoelen deuvels ga bestellen. Ik kreeg snel en duidelijk antwoord op mijn vragen.
http://homegreen.nl/
edgerunner
edgerunner

Aantal berichten : 43
Registratiedatum : 11-02-11
Woonplaats : Naarden

Terug naar boven Ga naar beneden

leveranciers - Leveranciers van zaai, plant en pootgoed Empty Re: Leveranciers van zaai, plant en pootgoed

Bericht van Wollo 2011-08-14, 19:03

De batterijen linkt nu naar een of andere camping?

Wollo

Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 11-07-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

leveranciers - Leveranciers van zaai, plant en pootgoed Empty Re: Leveranciers van zaai, plant en pootgoed

Bericht van Linder 2011-08-14, 19:30

inderdaad ik had een verkeerde link geplaatst, het moest zijn www.batterijen.nl
(niet de batterijen )

het is ook in de originele post aangepast
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

leveranciers - Leveranciers van zaai, plant en pootgoed Empty foutieve link in originele post

Bericht van Abracadavra 2011-12-23, 02:14

Linder schreef:Via www.nationaleproeftuin.nl is een zadenruilproject opgezet. Sommige mensen raporteren zaden die niet echt productieve planten opleveren, dit zal vooral bij families zoals de kruisbloemigen (brassicacea, kolen en rapen) en komkommerfamilie (cucurbitea, pompoen, meloen, courgette) snel voorkomen.


Hallo Linder,

De juiste nationale proeftuin URL is:
http://www.denationaleproeftuin.nl

Abracadavra

Aantal berichten : 350
Registratiedatum : 10-07-11
Woonplaats : nabij Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

leveranciers - Leveranciers van zaai, plant en pootgoed Empty Re: Leveranciers van zaai, plant en pootgoed

Bericht van Linder 2011-12-23, 02:18

Ah, dank je.

loopt dat eigenlijk nog steeds?

er is inmiddels natuurlijk ook spullendelen.nl
dat begint ook te lopen.
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

leveranciers - Leveranciers van zaai, plant en pootgoed Empty Re: Leveranciers van zaai, plant en pootgoed

Bericht van Abracadavra 2011-12-23, 02:21

Ik heb het idee dat spullen delen qua zaden en stekken een beetje op zijn gat ligt (misschien in het voorjaar weer).
Ik ben nu zaden aan het verzamelen voor het voorjaar en voor nu (koudekiemers), maar het wil daar niet zo lukken.

denationaleproeftuin.nl is wel veel te vinden, ik heb er al veel geruild.

Abracadavra

Aantal berichten : 350
Registratiedatum : 10-07-11
Woonplaats : nabij Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

leveranciers - Leveranciers van zaai, plant en pootgoed Empty Re: Leveranciers van zaai, plant en pootgoed

Bericht van Wiwi 2011-12-24, 16:14

Bessenstruiken tracht ik bij Marc Geens van de Kruisbessenproeftuin te kopen, die heeft een enorm groot aanbod van verschillende rassen. Het voordeel van die grote keuze is dat je planten kan kiezen die bij het klimaat van je tuin passen, ik kan er bvb kiezen voor een resistente en late zwarte bes omdat hier in de Limburgse Kempen nachtvorst nog laat op het jaar de bloei kan vernielen.
Wiwi
Wiwi

Aantal berichten : 127
Registratiedatum : 30-10-11
Woonplaats : Bosveld, Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

leveranciers - Leveranciers van zaai, plant en pootgoed Empty Re: Leveranciers van zaai, plant en pootgoed

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum