Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04

onderzoek naar ziekteverwekkers

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

onderzoek naar ziekteverwekkers

Bericht van leslie op 2011-09-15, 13:39

Hallo,

Mijn naam is Leslie Hildering en ik studeer toegepaste biologie aan de CAH almere. Voor zover ik de principes ken vind ik permacultuur zeer interessant en zou mij er graag meer in willen verdiepen. Voor een schoolopdracht moet ik een artikel schrijven over ziekten en plagen. Heeft iemand hier met een permacultuurproject (relatief) last van een ziekteverwekker, ondanks de ecologische bestrijding? Het lijkt me leuk om hier dan een literatuuronderzoek naar te doen en mischien kan ik op deze manier nog een steentje bijdragen tot meer opbrengsten of meer evenwicht Smile de ziekte zal wel algemeen bekend moeten zijn. Mijn aandacht gaat nu uit naar bruinrot in aardappelen, is iemand dit toevallig tegengekomen in zijn project? Mochten jullie interesse hebben zal ik mijn bevindingen en het uiteindelijke artikel hier op het forum zetten Wink Ik moet morgen mijn keuze bekend maken, mischien dat binnen een paar dagen goed zeuren nog kan helpen, maar als iemand een tip heeft dan het liefst zo snel mogelijk. Alvast bedankt!

Groeten,
Leslie

leslie

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 15-09-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: onderzoek naar ziekteverwekkers

Bericht van Linder op 2011-09-15, 14:18

hoi leslie,

welkom op het forum.
bruinrot ben ik nog niet tegengekomen. dit jaar heb ik vooral last gehad van phytoptera, in aardappels en tomaat. ik vermoed dat phytoptera bij veel mensen hard heeft toegeslagen met de weersomstandigheden van deze zomer.

grts
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

Profiel bekijken http://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Go down

Bericht van leslie op 2011-09-15, 22:36

Hoi Linder,

Dank je wel! Ik heb wat gezocht naar phytophthora. De aardappelziekte (phytophthora infestans) tast aardappel en tomaat aan. Deze ziekte slaat vooral toe in natte en koude zomers, aangezien de afgelopen natte periode kan het goed zijn dat dit de soort is waar je last van hebt. Een andere soort (phytophthora ramorum) tast veel meer verschillende plantenfamilies aan en is de oorzaak van het uitsterven van hele stukken bos vooral in Noord-Amerika en Canada. Over deze soort wil ik mijn artikel schrijven. Dank je wel voor je info.

Groeten

leslie

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 15-09-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen