Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Da_Tonio's introductie.

2 plaatsers

Ga naar beneden

Da_Tonio's introductie. Empty Da_Tonio's introductie.

Bericht van Da_Tonio 2012-03-03, 04:32

Hey iedereen,

ik ben Toon, aka Da_Tonio online. De gebruikelijke Tonio is hier op het forum al gevallen, maar noem me voor mijn part Blub.

Op zich ben ik niet zo'n groene jongen, laat staan dat ik ervaring heb met tuinieren, kweken, of ander tuinwerk naast de bladeren bij mekaar harken. Het nodige respect voor de natuur heb ik wel steeds gehad, en opzettelijk vervuilen heeft nooit in mij gezeten. Een leeg blik steek ik liever in mijn broekzak gezien mijn ergernis op het afval in mijn omgeving hypocriet zou zijn.

Het contrast met van waar ik kom is enorm groot. Heel mijn leven heeft om videogames en online gebeuren gedraaid, alsook om materialisme in zijn gemaakte vorm. Zeker sinds mijn pubertijd breng ik het grootste deel van mijn vrije tijd achter het scherm door. Het is pas sinds enkele maanden dat ik terug de natuur begin in te trekken door middel van boswandelingen, en mijn tijd achter het scherm breng ik meer en meer door met informatie op te zoeken en te delen.

En die laatste maanden zijn als een soort wedergeboorte. Ik heb de gerelateerde waarheid achter de westerse subatomaire fysica en de Oosterse filosofy leren kennen, en zo mijzelf opengesteld aan spiritualiteit. Dit was de eerste stap in een positief, levensveranderend proces dat mij niet meer ontnomen kan worden. Sindien begon ik vrede te nemen met veel zaken waar ik voordien geen vrede mee kon nemen. Achteraf gezien blijken het vooral de natuurlijke zaken te zijn, jammer genoeg. Of niet?

Door het besef dat de natuur genoeg te bieden heeft om elke persoon op Aarde gelukkig te maken, kwam ook de vraag waarom dit niet zo was. Dit heeft dan weer geleid tot een ontdekkingstocht omtrend onze basisbehoeftes, hetgeen we kunnen verkrijgen, en vooral veel vragen zoals hoe het komt dat niet iedereen aan die basisbehoeftes geraakt. Een interessante reis langsheen de psychology, maatschappij, genetica, communicatie, etc van de mensen wereldwijd brachten misselijkmakende kennis met zich mee, hetgeen ik probeer om te zetten in motivatie.

Het grootste probleem is om die motivatie ergens op te richten. Zo wil ik richting dorre gebieden trekken om hergroeningsprojecten te steunen, naar Amerika reizen om daar enkele mensen een schop onder hun kont te geven, plaatselijke initiatieven met elkaar in contact brengen, de politiek intrekken, boeken schrijven, de vele occupy-bewegingen bundelen, enzovoorts enzoverder...

Momenteel heb ik...
- Deeltelijk toestemming om thuis aan permacultuur te beginnen.
- Een afspraak met een plaatselijk politicus van Groen die mij, na het zien van enkele comments die ik via facebook op de plaatselijke politiek gaf, graag wil ontvangen om mij in de politiek te introduceren.
- Een afspraak om een afspraak te maken met Jean Pierre Van Rossem, een zuivere econoom die geen blad voor de mond neemt, noch geen interesse heeft in mouwvegen bij de politiek of bedrijven.
- Een vriendin uit Engeland die het evenzeer ziet zitten om naar Afrika te gaan voor ontwikkelingshulp te bieden.
- Nood aan een goede uitwerking en berekening van wat een permacultuurproject kan bieden als alternatief van de geplande industriezone in onze landelijke gemeente, om mijn klachtenbrief omtrend de gevolgen van die industriezone meer kans te geven om uit te draaien in een groen gebied. (Financieel onhaalbaar voor mijzelf, en gebrek aan kennis)

- Nood aan begeleiding dus. Ik wil teveel, en zo komt er niets vooruit. Ik vraag niet zozeer om mijn handje vast te houden en nog minder om het in mijn plaats te doen. Wat ik wel vraag weet ik eigenlijk niet zozeer, maar dat kan nog komen.

Ow ja, ik schrijf best wel graag. Rolling Eyes

Da_Tonio

Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 27-02-12
Leeftijd : 35
Woonplaats : Lennik, Vlaams Brabant

http://www.tgberets.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Da_Tonio's introductie. Empty Re: Da_Tonio's introductie.

Bericht van Rada Saun 2012-04-04, 21:16

Welkom Da_Tonio,

in ieder geval aspiraties genoeg!! Mooi en enthousiasmerend om te lezen Very Happy

Ik heb maar één tip voor je: schrijf alles op, al je ideeën, gedachtenspinsels, telefoongesprekken. Dat structureert, ordent en geeft je een visueel archief van je denkproces.

Succes, maar dat gaat vast en zeker lukken!

Rada Saun
Rada Saun

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 30-07-11
Leeftijd : 48
Woonplaats : Rotterdam

http://www.ragnhild.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum