Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Zwarte bij

5 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zwarte bij - Pagina 2 Empty Re: Zwarte bij

Bericht van Robert en Monique Knops 2015-01-19, 18:53

Mijn vrouw is pas begonnen met de cursus en zij moet het imkeren op haar nemen, want ik doe de planten. Je kunt immers niet alles doen, maar ik wil natuurlijk wel weer van haar het vak leren, omdat ik het leuk vind.

We laten ons ook door de omgeving adviseren, vandaar dat ik ook hier de vraag stel. En we krijgen ook advies vanuit de cursus/mentor. Ik denk wel dat je verder moet kijken dan je directe buurt, want waarom zou je allemaal hetzelfde willen zijn. Als alles hetzelfde is worden ziektes, pesten en problemen alleen erger (in ieder geval bij planten, dieren en schimmels). Ons laten inspireren is altijd goed. Ik vind dat nieuwe model kasten nog altijd interessant, maar er zijn nogal weinig reviews. Maar voorlopig kijken we nog, want ik weet niet wanneer we een koningin van de cursus krijgen (zit inbegrepen).
Wij beginnen ook niet zomaar aan iets, want we hebben eerst diverse boeken aangeschaft over bijen en het houden van bijen om ons goed in te lezen. Ik heb zelfs al wat klimop tegen het huis aangeplant, zodat er nog meer nectar in de herfst komt. In het voorjaar en de zomer stikt het bij ons van de nectar en kom ik bestuivers te kort.

We wilen hoe dan ook direct een goede langdurige investering doen en we hebben genoeg geld voor 2 kasten en diverse andere zaken opzij liggen. Ik wil wel een kast compleet kopen en niet allemaal als onderdelen, daarbij moet alles van de beste kwaliteit zijn en goed bestand zijn tegen schimmelen.

Uiteindelijk gaat het ons om het welzijn van al het leven in onze omgeving en daar hoort de bij bij, dus we zullen niet ons best doen om het ze zwaar te maken. Maar het blijkt lastig te zijn een kast te vinden die iedereen goed vindt.
Robert en Monique Knops
Robert en Monique Knops

Aantal berichten : 678
Registratiedatum : 01-08-12
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hulsberg (Zuid-Limburg)

http://permanaturegarden.blogspot.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum