Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Vers op het forum

2 plaatsers

Ga naar beneden

Vers op het forum Empty Vers op het forum

Bericht van mijke 2013-08-28, 15:39

Hallo allemaal!

Toen mijn vriend en ik 2 maanden geleden gingen samenwonen ontdekten wij tot onze grote verrassing dat onze straat een prachtig project heeft; De Eetbare Straat. Achter de flat is een stuk gemeentegras omgetoverd tot prachtige moestuintjes, en als je in de straat woont mag je daar gewoon helemaal gratis gebruik van maken! Omdat er een wachtlijst(je) is hebben wij nu 2 vierkante meter in de tuin van de buren gekregen, en volgend jaar krijgen we dan ook ons eigen tuintje. Hartstikke leuk natuurlijk, en we zijn direct druk aan het tuinieren geslagen.

Op gegeven moment rees bij mij de vraag waarom ik me toch telkens zo druk liep te maken om al dat onkruid, ik kon me niet voorstellen dat een kale grond rond je plantjes de meest begerenswaardige staat van een tuin was, en toch zag ik telkens weer iedereen zwoegen om elk allerkleinste zaailingetje weg te werken. Het leek mij nogal vechten tegen de bierkaai. En waarom eigenlijk?

In mijn zoektocht naar het antwoord stuitte ik al snel op het woord permacultuur. En het 'klikte' gelijk! Permacultuur en ik, volgens mij zijn wij wel een match. Mijn vriend was ook gelijk enthousiast. En dus hebben we besloten om onze tuin die we komend jaar krijgen in te gaan richten als permatuin. We duiken nu in alle boeken en filmpjes, maar ik weet vrij zeker dat er in de toekomst nog meer dan voldoende vragen opborrelen, die ik hier dan hoop te stellen. En uiteraard zal ik veel meelezen vooral, om zo veel van jullie te leren. En wie weet kunnen in de toekomst dan weer anderen leren van mij!

mijke
mijke

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 28-08-13
Leeftijd : 40
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vers op het forum Empty Re: Vers op het forum

Bericht van Linder 2013-09-10, 01:32

hoi,

welkom op het forum, kom maar op met die vragen!

Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum