Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


VersVoko's

2 plaatsers

Ga naar beneden

VersVoko's Empty VersVoko's

Bericht van Alex 2010-12-14, 15:02

In de Pijp in Amsterdam zijn we in navolging van de versvoko van de Vokomokum (zie ook www.vokomokum.nl een VersVoko aan het opzetten. Het idee achter een VersVoko is dat je met een groep mensen direct afneemt bij boeren in de regio. Op die manier weet je waar je eten vandaan komt, weet je zeker dat de boer een eerlijke prijs krijgt en het is beter voor het milieu doordat de afstand die je eten aflegt voordat het op je bord terecht komt.

Binnenkort, op zaterdag 8 januari, hebben we onze eerste besteldag en kunnen mensen zich als Voko lid bij ons aanmelden. Wij gaan om de twee weken een bestelling doen die mensen dan steeds op een zaterdag tussen 15 - 17 kunnen ophalen. Het is de bedoeling dat iedereen een keer in de zoveel tijd een dienst draait waardoor de werkdruk onder de leden gedeeld wordt. Voorlopig kan alleen groente besteld worden maar het idee is om later uit te breiden naar meer producten, afhankelijk van de vraag en het enthousiasme van de andere deelnemers.

Zie ook depijp.transitiontowns.nl > versvoko en www.versvoko.nl voor meer informatie.

Wat ik me afvroeg is of er meer mensen op het forum zijn die een VersVoko in de buurt hebben, of ervaring hebben met het opzetten en draaien van VersVoko's en die ervaringen hier willen delen.
Alex
Alex
Admin

Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

VersVoko's Empty Re: VersVoko's

Bericht van Chana 2011-04-15, 21:01

Ik zou wel willen weten wat de dichtsbijzijnde Versvoko bij mij in de buurt zou zijn, hoe kom ik daar achter?

Chana

Aantal berichten : 330
Registratiedatum : 17-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

VersVoko's Empty Re: VersVoko's

Bericht van Alex 2011-06-08, 23:04

Op de website van VersVoko.nl staan er inmiddels een aantal - maar vast niet allemaal. Zij hebben ook een 'google-map' gemaakt waar de verschillende Voko's te vinden zijn, zie: hier, ook voor algemene info over VersVoko's
Alex
Alex
Admin

Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

VersVoko's Empty Re: VersVoko's

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum