Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte? Empty Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?

Bericht van Lottie_v 2015-01-19, 18:25

Hoi allemaal,

Ik vind permacultuur super interessant maar weet er nog niet zo veel van. Ik heb even hulp nodig van mensen die er al veel ervaring mee hebben. Ik kan namelijk een benedenverdieping gaan huren met een 'binnentuin' en twijfel of die wel toegevoegde waarde heeft. Ik dacht dat dat een binnenplaatsje zou zijn maar het blijkt gewoon een dak te hebben, het is meer een kamer dan een tuin, erg jammer (tuintje zou ook wel veel van 't goede zijn voor de prijs die ze ervoor vragen). Nu vraag ik ma af of het mogelijk zal zijn daar eetbare planten te kweken.

Er zitten alleen ramen in het plafond. Ze zijn niet super groot en zijn van doorzichtig golfplaat. De ruimte is daarnaast niet verwarmd. Het is dus niet echt een serre of een kas waarin zou planten kweken goed zou moeten kunnen.

Denken jullie dat 't mogelijk is daarin iets te kweken in grote bakken met grond? Het is er dus net iets minder koud dan buiten en er komt daglicht binnen via de dakramen maar ook weer niet super veel.

De ruimte kan ik niet verwarmen. Dat zou op zich mogelijk zijn door de ramen van de slaapkamer open te zetten (die komen erop uit) en de verwarming in de slaapkamer ook die 'kamer' te laten verwarmen maar dat kost belachelijk veel energie, de ruimte is niet zo goed geisoleerd. Ik kan de kamer denk ik dus beter als 'buiten' dan 'binnen' behandelen, maar wil er dan wel iets groeien als er geen echt zonlicht is?

Weten jullie een duurzame methode om de ruimte te verwarmen, mocht dat toch nodig zijn of als ik hem gewoon als extra kamer wil gebruiken omdat een 'tuin' ervan maken niet zou lukken? Is er misschien iets mogelijk met compost? Ik heb ook die theelichtjes-bloempot-methode gezien maar ben een beetje bang voor brand!

Ik hoop dat jullie me wat inzicht kunnen geven!

Groetjes,

Charlotte

Lottie_v

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 19-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte? Empty Re: Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?

Bericht van Robert en Monique Knops 2015-01-20, 16:50

Het klinkt allemaal niet erg interessant. Het is alleen al heel kostbaar. Je kunt planten onder ramen kweken, maar als er maar weinig licht doorheen komt, dan heb je het misschien maar over 1 plant per raampje. Dat is niet echt de moeite.
Om de ruimte ook nog te gaan verwarmen en dan iets te telen is nog minder interessant.
Ik zou er denk ik niet aan beginnen en dan voor iets beters gaan.

Hoe groot zijn je ramen nu (golfplaten), want dat bepaald hoeveel je eronder kunt telen, als het heel groot is zou het leukste een druif kunnen zijn, die worden als ze warm en licht staan lekker zoet.

Een nadeel van planten binnen houden is dat het binnen vochtiger wordt.
Robert en Monique Knops
Robert en Monique Knops

Aantal berichten : 678
Registratiedatum : 01-08-12
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hulsberg (Zuid-Limburg)

http://permanaturegarden.blogspot.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte? Empty Re: Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?

Bericht van Linder 2015-01-27, 23:26

Hoi Allebei,

Het forum is recent verplaatst naar een nieuwe plek, maar ik heb hem hier op tijd niet op slot gezet.

De topics en leden zijn allemaal meegenomen naar het nieuwe forum, alleen moeten jullie wel voortaan dar inloggen.

Kunnen jullie dit topic daar opnieuw opstarten, het is net na de verhuizing hier aangemaakt en ontbreekt daar dus nog...
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte? Empty Re: Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum