Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland

3 plaatsers

Ga naar beneden

Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland Empty Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland

Bericht van permacultuurelst 2012-03-13, 16:40

Hallo,
Wij zijn een woongroep en delen een boerderij met terrein in Elst. Op de
boerderij hebben we de beschikking over een onbewerkt stuk grond van circa
700 m2 waarop we, samen met geïnteresseerden aan de slag willen met de
aanleg van een permacultuurtuin.
De basis voor het project is deze voortuin openbaar maken zodat meer
mensen met permacultuur in de praktijk in aanraking komen.
Het plan is om gezamenlijk een ontwerp te maken en uit te voeren.

We zijn op zoek naar mensen die zin hebben om mee te helpen aan dit project.
Alle hulp en suggesties zijn welkom!

Groeten uit Elst










permacultuurelst

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 13-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland Empty Re: Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland

Bericht van Linder 2012-03-15, 14:58

[offtopic]dit is toch niet de kraakboerderij? of wel Smile [/offtopic]

Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland Empty Re: Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland

Bericht van Matis 2012-03-18, 20:57

Dat is gaaf! Er woont een kennis van ons daar. Ik kan denk ik wel soms komen. Kan ik helpen en mensen ontmoeten Smile
Wordt het meer een moestuin of een bostuin?
Ik heb mischien ook wat mooie plantjes voor jullie.

Gr. Matis

Matis

Aantal berichten : 221
Registratiedatum : 09-06-11
Leeftijd : 25
Woonplaats : Overloon

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland Empty Re: Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland

Bericht van permacultuurelst 2012-03-19, 17:48

Ja Linder, da's de plek! Ik zou graag ons riseup adres posten zodat we mensen die interesse hebben op de hoogte kunnen houden, maar dat lukte de vorige keer niet...
Matis: leuk dat je interesse hebt. We hebben nog geen vastomlijnd ontwerp. Dus wat het gaat worden staat nog helemaal open Smile

permacultuurelst

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 13-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland Empty Re: Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland

Bericht van Matis 2012-03-19, 20:56

Wordt het meer een tuin dat iedereen kan plukken of ook voor eigen gebruik?

Ik heb denk ik nog wel wat interessante planten, mischien kan ik in de zomer komen Very Happy

Gr. Matis

Matis

Aantal berichten : 221
Registratiedatum : 09-06-11
Leeftijd : 25
Woonplaats : Overloon

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland Empty Re: Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland

Bericht van Linder 2012-03-20, 15:33

dan kennen we elkaar wellicht? Very Happy

het plaatsen van die link moet na 1 week lidmaatschap mogelijk, die beperking moet ik inderdaad nog uitzetten...
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland Empty Re: Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland

Bericht van permacultuurelst 2012-03-27, 13:45

Okee dus dan moet het nu wel mogelijk zijn Smile Dus: voor wie intresse heeft, stuur een mailtje naar permacultuurelst@riseup.net We hebben vrijdag 6 april en maandag 8 april als mogelijke startdata staan, geef even aan welke dag je zou kunnen. Als mogelijke follow-up data hebben we 13 en 15 april, daarna is het de bedoeling dat we ongeveer eens in de twee weken een collectieve werkdag hebben en er ook steeds meer de mogelijkheid is dat mensen langs komen als ze zlef zin en tijd hebben. Matis; stuur even een mailtje dan kunnen we vanaf nu via de mail in contact blijven!

Groet! Very Happy

permacultuurelst

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 13-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland Empty Re: Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland

Bericht van permacultuurelst 2012-04-17, 23:40

Maandag 9 april hebben we onze eerste permacultuur bijeenkomst gehad. We hebben de eerste stappen gezet voor het opzetten van het project. In de ochtend hebben we gesproken over permacultuur in het algemeen en in de middag hebben we het terrein bekeken. Uiteindelijk hebben we onze ideeen gedeeld over hoe we dit project vorm willen geven.

Een fotoverslag van deze dag kan je vinden op onze website: www.permacultuurelst.wordpress.com

Er zijn nog geen knopen doorgehakt dus er is ruimte voor inbreng..... Dus kom donderdag 19 april om 12:00 ook naar de Rijksweg Noord 88 in Elst om mee te doen/denken aan dit project. Op deze dag gaan we een ontwerp voor de tuin maken en gaan we ook buiten aan de slag. We zullen weer tot 17:00 door gaan. Laat even weten als je komt of niet. En nodig mensen uit die dit ook leuk zouden vinden.

permacultuurelst

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 13-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland Empty Re: Oproep deelname Permacultuurtuin Elst, Gelderland

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum