Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Hoi, ik ben Arthur.

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoi, ik ben Arthur. Empty Hoi, ik ben Arthur.

Bericht van Arthur B 2012-01-30, 23:01

Hallo Allemaal,

Mijn naam is arthur en ik ben me een aantal jaar geleden voor permacultuur gaan interesseren nadat ik de Anastasia boekenreeks heb gelezen. Ik woonde toen nog in Groningen en studeerde daar aan het Conservatorium. In september ben ik afgestudeerd en heb toen de (vreemde) keuze gemaakt om weer in drenthe bij m'n ouders te gaan wonen. Zij hebben daar namelijk een boerderij in het veen met 1,8 ha land eromheen en dat leek me de perfecte plek om te gaan experimenteren met permacultuur.
Ik ben nog behoorlijk nieuw in de wereld van de planten en het tuinieren, maar ik ben nu druk bezig een zaaischema te maken voor de moestuin en heb samen met mijn vader een tunnelkas gebouwd. Ook ben ik veel aan het lezen over forest gardening en heb ik een ontwerp gemaakt voor een relatief kleine forest garden om hiermee te experimenteren. De bomen en struiken heb ik deze winter al geplant: Witte Moerbei, Herfstolijf, Mispel, Linde(om te knotten), krentenboom, dwergkwee, sneeuwklokjesboom, erwtenstruik, japanse wijnbes, bottelroos, gagel. Ik ben net klaar met het ontwerp van de kruidlaag en ga nu op zoek naar zaden en planten.
Het lijkt me ook interessant om te gaan experimenteren met natuurlijke bouwtechnieken en om het huis van mijn ouders op den duur energie neutraal te maken.
Op deze manier hoop ik wat meer zelfvoorzienend en dichter bij de natuur te kunnen leven.
Ik zal binnenkort ook wat van m'n plannen en ontwerp op het forum plaatsen om te horen wat jullie er van vinden en wat er nog aan verbeterd kan worden.

Groeten, Arthur

Arthur B

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 30-01-12
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi, ik ben Arthur. Empty Re: Hoi, ik ben Arthur.

Bericht van Eironeia, Saskia 2012-01-31, 12:55

Welkom Arthur!

Leuk zo'n verrassende keuze, maar komend van uit de kunst&Cultuurhoek hoop ik wel dat je de muziek niet de rug keert. Bij mij lijken het soms twee tegengestelde werelden, maar ik zal binnenkort een onderwerp kunst beginnen, inclusief een artikel over kunst en duurzaamheid, ecologie en ... permacultuur dat ik schreef. mijn manier om de twee werelden te koppelen.

Saskia
Eironeia, Saskia
Eironeia, Saskia

Aantal berichten : 141
Registratiedatum : 19-01-11
Leeftijd : 66
Woonplaats : Rotterdam

http://www.eironeia.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi, ik ben Arthur. Empty Re: Hoi, ik ben Arthur.

Bericht van Arthur B 2012-01-31, 14:22

Bedankt!
Ik keer de muziek zeker niet de rug toe, ik verdien op het moment m'n geld ermee en het blijft natuurlijk heel leuk om ermee bezig te zijn. Ik wil proberen om een goede balans te vinden waarin ik aan de hand van permacultuur in m'n basisbehoeften kan voorzien en met muziek wat geld verdien voor de rest.
Ik ben erg benieuwd naar je artikel en hoe je deze twee werelden koppelt, is het ergens te vinden?

Groetjes, Arthur

Arthur B

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 30-01-12
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi, ik ben Arthur. Empty Re: Hoi, ik ben Arthur.

Bericht van Matis 2012-02-01, 21:32

Welkom Arthur!
Ookal is het nog niet zo actief hier op het forum, ik denk dat je hier toch veel zult leren.

Gr. Matis

Matis

Aantal berichten : 221
Registratiedatum : 09-06-11
Leeftijd : 25
Woonplaats : Overloon

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi, ik ben Arthur. Empty Re: Hoi, ik ben Arthur.

Bericht van Arthur B 2012-02-02, 09:38

Bedankt Matis!

Arthur B

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 30-01-12
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi, ik ben Arthur. Empty Re: Hoi, ik ben Arthur.

Bericht van Linder 2012-02-03, 02:00

Hoi arthur,

nogmaals welkom, als je ergens hulp bij nodig hebt of vragen, schroom niet om me een pm te sturen.

Zo te zien ben je met het boek of fimpje van martin crawford in aanraking geweest?

of niet?
lijst komt iig erg overeen met zijn samenstelling van forest garden, goed bezig in beide gevallen.

Hoop natuurlijk op foto's van wat je doet en waar je zit!

onder de sectie projecten kun je een onderwerp aanmaken waar we kunnen volgen wat jij doet of wl doen
grts
linder
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi, ik ben Arthur. Empty Re: Hoi, ik ben Arthur.

Bericht van Arthur B 2012-02-03, 16:07

Bedankt Linder!

Klopt inderdaad. Ik heb de boeken van Dave Jacke en Eric Toensmeier eerst gelezen, vervolgens het boek van Martin Crawford en zijn dvd. Uiteindelijk heb ik een plantenselectie gemaakt naar aanleiding van de lijst die voorin het boek van martin staat omdat ik de keus anders nogal overwedigend vond en ik van de meeste planten nog niks wist.
Als ik tijd heb binnenkort zal ik even topic aanmaken onder projecten.

Groeten!

Arthur B

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 30-01-12
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi, ik ben Arthur. Empty Re: Hoi, ik ben Arthur.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum