Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??

+3
Jet
Robert en Monique Knops
AHeijdendael
7 plaatsers

Ga naar beneden

Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??  Empty Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??

Bericht van AHeijdendael 2013-01-28, 19:42

Hallo allemaal,

Via Douwe Beerda (Facebook) ben ik hier terecht gekomen om jullie eens te polsen voor een idee wat mij bevangen heeft vanmiddag (met directe consequenties....):

www . permawiki .nl :-)

Het is geen vervanging van dit (of welk forum dan ook)... Ook geen vervanging van de diverse mailinglists die in gebruik zijn omtrend dit onderwerp, ze moeten vooral blijven bestaan. De permawiki wordt hopelijk een aanvulling op dit forum. Een soort van naslagwerk waar mensen hun informatie voor de surfende medemens willen organiseren op een zodanige manier dat het gemakkelijk terug te vinden is. Mijn eigen uitdaging is niet zozeer het doen van veel van de groene initiatieven maar de manier waarop je ermee zou moeten beginnen.

Graag zou ik willen weten wat jullie hiervan denken... en hopelijk alvast wat mensen treffen die interesse hebben om eraan mee te helpen werken.

Voor meer antwoorden (van mij) op eventuele vragen van jullie... Contacteer me op facebook...

Groeten,

Andreas Heijdendael

AHeijdendael

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 28-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??  Empty Re: Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??

Bericht van Robert en Monique Knops 2013-01-28, 21:40

Ik vind wel permawiki.com / org, maar niet nl. Persoonlijk vind ik al dat je veel databanken hebt en dat alles makkelijk te vinden is, dus ik zie niet echt het nut van nog een databank... tenzij hij wel erg uitgebreid en volledig is. Dan zou hij ook wel heel goed georganiseert moeten worden. Daarbij is het ook wel erg veel werk wil je zulke grote databanken als 'Plants for a future, permaculture.org... wil evenaren. Persoonlijk ben ik wel aan een blog bezig, waarmee ik hoop in de toekomst mensen het aanleggen van een permacultuur of natuurtuin makkelijker te maken. Maar dat is gewoon omdat ik het leuk vind om te doen niet omdat ik denk dat hij ooit erg volledig zal worden. Daarbij is deze alleen maar toegespitst op Nederland. Persoonlijk zou ik niet al mijn kennis erop gaan zetten, omdat waarom zou ik het wiel nog een keer uitvinden, wanneer alles al aanwezig is? Natuurlijk is het wel een leuk en goed initiatief, maar ik denk dat er misschien betere dingen kunnen zijn die je kunt maken en waarmee je ook meer mensen zult trekken. Bv. Iets wat ik nergens kan vinden is een website waarop je meerdere bijzondere tuinen online kunt bekijken en zien groeien, dat is bij vogels wel al het geval of bij dood doet leven. Je zou dan meer met filmmateriaal kunnen doen (is maar een suggestie en dit zou ik althans interessant vinden, hoewel het misschien een slecht idee is).
Robert en Monique Knops
Robert en Monique Knops

Aantal berichten : 678
Registratiedatum : 01-08-12
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hulsberg (Zuid-Limburg)

http://permanaturegarden.blogspot.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??  Empty Re: Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??

Bericht van Jet 2013-02-01, 13:12

Hallo Andreas
Ik vind het wel een goed idee als er meer informatie te vinden is over permacultuur, zeker in het Nederlands. De manier waarop jij het voorstelt, daar lijkt me wel belangstelling voor.
Ik bezit zelf helaas te weinig kennis om hier aan mee te werken.
Jet
Jet

Aantal berichten : 168
Registratiedatum : 13-11-11
Woonplaats : `t Gooi

http://www.bloggen.be/appeljam

Terug naar boven Ga naar beneden

Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??  Empty Re: Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??

Bericht van Tyrr 2013-02-01, 14:14

dat nederlands is inderdaad wel iets wat nog niet zo veel beschikbaar is
Tyrr
Tyrr

Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 20-01-13
Woonplaats : Mol, België

http://www.tyrr.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??  Empty Re: Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??

Bericht van Abracadavra 2013-02-04, 13:27

Goed idee. Succes ermee, als je informatie zoekt ben je op dit forum aan het juiste adres.

Abracadavra

Aantal berichten : 350
Registratiedatum : 10-07-11
Woonplaats : nabij Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??  Empty Re: Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??

Bericht van André Cremers 2013-02-18, 04:46

goed idee, zo'n permawiki. Wat ik bij veel databases mis zijn de toepassingen. Alleen riet al heeft meer dan 30 toepassingen. Zou nuttig kunnen zijn om voor elk element de in- en outputs weer te geven. (wel een berg werk!) Zou ook voor niet-permaculturisten interessant kunnen zijn. Wil wel eventueel wel af en toe meehelpen.

André Cremers

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 18-02-13
Leeftijd : 47
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??  Empty Re: Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??

Bericht van AHeijdendael 2013-02-26, 23:43

Besten,

Er zijn ondertussen een aantal mensen die hun kennis en kunde willen gaan delen op de wiki. De website is nog steeds http://www.permawiki.nl. Je aanmelden kan bij mij, mocht je ook willen meewerken!

Groeten,

Andreas

AHeijdendael

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 28-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??  Empty Re: Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??

Bericht van Tyrr 2013-04-10, 12:10

Ik ben op zoek naar informatie over gildes, wat ik vind, wil ik er wel op gooien. Dan weet ik waar ik het later terug kan vinden en kunnen anderen er mee van genieten Wink
Tyrr
Tyrr

Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 20-01-13
Woonplaats : Mol, België

http://www.tyrr.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??  Empty Re: Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??

Bericht van Linder 2013-04-10, 15:30

hoi,
misschien kunnen we in deze draad
https://permacultuur.actieforum.com/t17-plantengildes#24

zoveel mogelijk zetten over wat we weten over gildes, en welke ervaringen we op hebben gedaan, of kennis die we hebben verzameld.

dan kan daaruit een destilatie gemaakt worden voor de wiki?
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??  Empty Re: Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??

Bericht van Tyrr 2013-04-10, 22:49

klinkt als een goed plan Smile
Ik heb ondertussen de pagina over gildes wat aangepast, maar ze is verre van volledig!
Tyrr
Tyrr

Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 20-01-13
Woonplaats : Mol, België

http://www.tyrr.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??  Empty Re: Permawiki, het eerste begin is er maar wat nu??

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum