Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Permacultuur in de Pyreneeen

Ga naar beneden

Permacultuur in de Pyreneeen Empty Permacultuur in de Pyreneeen

Bericht van elTimon 2011-01-03, 15:07

Afgelopen november heb ik een verlaten/vervallen boerderij in noordoost Spanje 'gekraakt'. In de eerste plaats was mijn intentie om er tijdelijk te verblijven - te ervaren hoe het zou zijn om een periode alleen (met hond) in de bossen/bergen te leven, teruggeworpen op eigen vindingrijkheid. Het verblijf daar was echter zo inspirerend, mede door de enorme potentie van de plek zelf, dat ik na een paar dagen al de meest geweldige (lucht)kastelen en projecten visualiseerde. Gedurende de tijd, ruim een maand, dat ik daar was heb ik veel gedaan om het bewoonbaar te maken. Inmiddels is er waterdicht slaapvertrek met bed, een goede hoeveelheid brandhout, een bron en is het leefgedeelte buiten goed begaanbaar. Ook heb ik de omgeving grondig verkend. Ik hoop, en ben van plan, komend voorjaar een start te maken met het aanleggen van een groententuin en het uit-/aanbouwen van een/enkele vertrekken zodat er meer mensen onderdak kunnen vinden. Via een permacultuur instituut nabij Reus, Spanje, waar ik mijn permacultuurscholing heb genoten, heb ik hulp aangeboden gerkegen bij het ontwerp (in ruil voor een periode werk daar). Ik hoop in overeenkomst met de eigenaar van het land deze plek weer tot bloei te brengen. Echter, er is nog geen contact daarover geweest. Enkele jagers en mensen in het dorp weten van mijn eerder verblijf en plannen en staan hier geloof ik niet negatief tegenover. Ook heb ik enkele adressen waar ik wat kan klussen en een paar vruchtbare ideeen omtrent nevenactiviteiten om enig inkomen te genereren.
Mijn insteek is om de plek zo veel mogelijk zelfvoorzienend te houden en nog meer maken, te bouwen met ter plaatse beschikbare materialen (er zijn stenen en hout in overvloed), zonder machines en ter plekke een 'product' te realiseren om uit te dragen - zowel materieel als immaterieel. De mogelijkheden zijn groter dan mijn fantasie en ik geloof dat die door middel van bevlogenheid, idealisme en ontoombare inzet tot uiting kunnen komen.
"I learned this at least by my experience, that if one advances confidently in the direction of his dreams and edeavours to live the life which he has imagined he will meet with a succes unexpected in common hours." H Thoreau

Heb je interesse om mee te helpen en/of te denken dan hoor ik het graag. Ik denk tot half januari in Nederland te zijn, daarna in Spanje. Per mail of in persoon kan ik meer informatie geven; over de plek en mijn visie.

Kort over mijzelf. Timo, 27. Gestudeerd voor docent Engels. Vanaf 2006 zonder vaste woon- of verblijfplaats. Veel gewerkt en geleefd in Spanje en Frankrijk, meestal tegen kost en inwoning in ruraal gebied (ecologische centra en particulieren). Grote affiniteit met biologische voeding, landbouw, veganisme, anarchisme/vrijheid. Geinteresseerd in onconventionele en overschaduwde denkers en doeners. Hongerig naar kennis en ervaring. Fervent lifter. Boekentip: The Power of Myth.
Ja, ook op facebook. Timo Waagmeester

En een gelukkig 2011 Smile
[img]Permacultuur in de Pyreneeen Happynewyear2011.th[/img]

elTimon

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum