Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


27 juni excursie naar belgische pioniers

2 plaatsers

Ga naar beneden

27 juni excursie naar belgische pioniers Empty 27 juni excursie naar belgische pioniers

Bericht van Linder 2012-06-11, 04:32

Op verzoek van Fransje, die nog beperkte rechten op het forum heeft (ik moet daar echt even naar kijken, het is mijn bedoeling dat degenen die zich nieuw aanmelden hier gewoon gelijk kunnen posten), zet ik deze aankondiging nog maar even neer.
Ze organiseert binnenkort onderstaande excursie:
---------------------------------------------------------------------------------

ANDERE KOEK! - Bijzondere excursie op 27 juni naar Belgische pioniers van ‘zwart goud’ en eetbare stadsjungle. Permacultuur ‘n tandje hoger.
http://bit.ly/L4DFcO



Samen met de Vereniging voor Milieuprofessionals en Initiatief Bewust Bodemgebruik organiseer ik op 27 juni een dagexcursie naar twee locaties, waar men al aan de weg liep te timmeren toen ‘duurzaam’ voor de meesten nog op eikenhouten tafels sloeg.

Tot nog toe deden deze pioniers dit grotendeels buiten het Nederlanse gezichtsveld – behalve voor degenen die ‘Tuinen van Overvloed’ hebben gelezen, want daar staan beide in vermeld – en de jungle in Moeskroen staat zelfs op de voorkant.

De tijd lijkt me rijp om er meer mensen van dichtbij kennis mee te laten maken – ook profs in ‘groen’, land- en tuinbouw, bodem, voedsel, enz. – voor wie het min of meer een doorbraak kan vormen. Maar ook in perma-gelederen verwacht ik wel belangstelling.

Zie uitgebreide info: http://bit.ly/L4DFcO

-- SVP info verspreiden, en evt. aanmelden niet wachten tot het laatste moment..! --

De excursie op 27 juni duurt de hele dag, en voert langs het demonstratieterrein van het ComitÈ Jean Pain - de connaisseurs van de compostering – en langs een eetbare polycultuur in een privÈ achtertuin in de stad: een staaltje van productiviteit en diversiteit dat ook doorgewinterde docenten uit de internationale permacultuur achterover doet slaan.

Lunch en avondmaaltijd (incl. wijn) zijn van hoge, maximaal biologische en regionale kwaliteit.
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

27 juni excursie naar belgische pioniers Empty Comité Jean Pain

Bericht van willy 2012-06-11, 20:03

Een bezoek aan het demonstratieterrein van het Comité Jean Pain te Londerzeel kan ik ten zeerste aanbevelen. Inspirerend en leerrijk.

willy

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weelde, België

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum