Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Niet eetbare oogst

Ga naar beneden

Niet eetbare oogst Empty Niet eetbare oogst

Bericht van Chana 2012-11-04, 16:25

Even getwijfeld of dit onder cafe moest of hier, mag evt verplaatst hoor.

Gisteren vielen mij bij Rada Saun ook de leuke persoonlijke dingetjes op, wortelstronk je hier, zwammetje daar, enz.

Ben nu heel benieuwd naar jullie foto's van niet eetbare (creatieve) dingen die je uit je tuin/natuur "oogst".

Dit zijn wat dingen die ik dit jaar heb binnengehaald

Niet eetbare oogst Didges

Dit zijn twee gedroogde stengels van de reuzenberenklauw. Eentje ging van binnenuit rotten en daar zit nu een gat in. Daar ga ik een regenstok van maken en misschien twee stukjes "sambaballen". Van de ander wil ik een didge maken.

Niet eetbare oogst Theetuintak

Dit is een hele kronkelende en rondlopende tak die spontaan uit de bomen kwam vallen, zoals hier vaak het geval is. hij hangt hier boven mij, in een hoek van de kamer van wand tot wand (rond) eraan hangen kop en schotels uit de kringloop en bossen theekruiden, mijn "theetuintje".

Ik woon in de uiterwaarden en neem stukken drijfhout mee naar huis. Voor de kachel liggen die nu samen met eiken bladeren te drogen daar wil ik een krans van maken:

Niet eetbare oogst Eikenbladkrans

Stuk drijfhout:

Niet eetbare oogst Drijfhout2

Niet eetbare oogst Drijfhout1

Ik weet nog niet precies wat ik met het drijfhout ga doen. Ik denk het zwarte eraf schuren, nog wat bij beitelen en schuren misschien en dan in de olie. Maar ik vind de schors ook mooi en alles al mooi zoals ze zijn.

Ik geloof dat er ook een middeltje bestaat waarmee je zwarte schimmel uit tuinmeubelen kan halen, dan hoef ik er minder aan te beschadigen, ik weet het nog niet precies.

En ik ga vissen maken van de kleine stukjes hout, die ik van een kunstenaar op internet zag.

Chana

Aantal berichten : 330
Registratiedatum : 17-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet eetbare oogst Empty Re: Niet eetbare oogst

Bericht van Chana 2012-11-04, 16:45

Ik krijg de foto's niet kleiner.

Chana

Aantal berichten : 330
Registratiedatum : 17-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum